Annons
Annons

Hur du blir av med sötsuget

Många kvinnor har tampats med hunger och sötsug i åratal. Det är tragiskt och det är onödigt. Du kan slippa sötsug och hunger genom att äta RÄTT mat istället för MINDRE mat. Då blir du av med sötsuget på några dagar...

hur du blir av med sötsuget

Du kan bli av med både hunger och sötsug… Foto Anna M, Flickr

Vill du bli av med sötsuget?

Det är nog den vanligaste frågan jag får- hur man blir av med sötsug. En kompis till sötsuget som går hand i hand är förstås hunger. Många av de kvinnor som kommer till mig har haft problem med detta i åratal. Och det beror på att de har bantat fel – de har räknat kalorier och de har ätit för lite. Då får du både hunger och sötsug.

Många kvinnor är mer eller mindre sockerberoende…

Har du blivit överviktig eller fet (BMI över 30) genom att dricka läsk och äta godis, kaffebröd och vanligt bröd? Då är risken stor att du är mer eller mindre sockerberoende (det var jag). Men det går att bli av med – det är till och med enkelt. Det tar inte mer än ett par dagar med RÄTT mat (för mig tog det 2-3 dagar). Problemet är att du ständigt äter för lite och att du hela tiden omges av detta socker. Då går det inte att stå emot.

Backa ett steg…

För att bli av med ditt sockerberoende behöver du backa ett steg. Du behöver äta RÄTT mat – inte MINDRE mat. Eftersom socker är det samma som snabba och energirika kolhydrater så behöver du ta bort dem. Dessutom behöver du äta dig MÄTT på RÄTT mat. Istället för snabba kolhydrater (t ex godis, kaffebröd) kan du äta LÅNGSAMMA kolhydrater (t ex baljväxter). Och istället för energirika kolhydrater (t ex pasta, potatis) kan du äta ENERGIFATTIGA kolhydrater (grönsaker, bär). Då äter du RÄTT mat och då kan du äta dig MÄTT. När du gör det försvinner sötsuget.

Ta till naturens söta…

Eftersom du äter kolhydrater (som din kropp och ditt njutningscentrum vill ha) men LÅNGSAMMA istället för snabba och med LITE energi istället för mycket, blir kroppen nöjd. Dessutom går du ner i vikt. Ofta går du till och med ner i vikt MER än du någonsin gjort. Och du kan gå mätt och belåten medans du bantar. NU blir det enkelt att gå ner i vikt. När du får sötsug efter middagen (de första dagarna) kan du ta EN ruta mörk choklad till kaffet. Du kan också ta lite bär och rysk yoghurt (17 %) som nästan är godare än grädde. Du kan också ta en mandarin eller ett halvt äpple (som efterrätt).
Detta är socker från naturens skafferi…

Annons

Välj en ny livsstil, utan hunger och sötsug, och ät dig MÄTT på RÄTT mat…

jag-161205

M v h Christina
Viktcoachen.se

Välkommen till butiken!
Vill du ha hjälp att gå ner i vikt utan sötsug? NU får du 20 procent Nyårsrabatt på mina dieter, hälsoböcker och e-böcker (tom 31/1). Du kan beställa i ett mejl till [email protected] (se viktcoachenshop.se). Välkommen!

LÄS OCKSÅ

(4)
(0)

Kommentera

Annons

Senaste från Allas

Laddar