Annons
Annons

Motion för en bättre förbränning

Du har en verktygslåda att ta till för att gå ner i vikt. Vi ska gå igenom den i januari. Men vi tjuvkikar på ett av verktygen som verkligen behövs i december - motionen. Du behöver den för att förbättra din förbränning...

motionera

Motionera på ett gym… Foto Katie Brady

Motion i december – för en bättre förbränning…

Du kan förbättra förbränningen – med motion. Men det är ett verktyg som hör till de som är mindre effektiva. Men det gör det inte till ett värdelöst verktyg. För det förbättrar din förbränning. Och även om viktminskning INTE är ett kalorispel – så hjälper det dig att göra av med energi. För t ex den extra energi vi stoppar i oss i december i form av saffransbröd och pepparkakor. Men viktigast av allt – det ger dig en ny livsstil. Sätt ett mål med din träning så får du dessutom en helt annan motivation.

Motionera så att det ger effekt…

Men om du ska få resultat av din motion så har du två val. Du kan motionera länge eller hårt. En liten promenad nu och då ger ingen effekt – på din vikt. Du får frisk luft och ny mental energi men det gör inte mycket för vikten. Så då har du ett val – välj efter vad som passar dig som person. Gå alltid inåt när du ska välja, vad gillar du? Det är inte nu du ska följa med grannen i hennes val. Tänk själv.

Motionera länge…

Du kan förbättra din förbränning genom att motionera länge. Du som älskar att stå på löpbandet framför tv:n och se på din favoritsåpa, samtidigt som du får din motion – ditt val är att motionera länge. Eller du som älskar att ta en lång (och spänstig) powerwalk i naturen, en park eller på asfalt. Detta är ditt val. Tänk på vilken bra förbränning du ska få när du traskar framåt i en timme. För det är så länge (ungefär) som du behöver hålla på för att få resultat på förbränningen.

Motionera hårt…

Men du som gillar styrketräning på ett trevligt gym – du väljer att motionera hårt. Du kan köra din styrketräning före jobbet, om du är morgonpigg. För ju tidigare du motionerar desto bättre effekt kan du få. Eller gå direkt efter jobbet. Det är då du behöver ett mellanmål på eftermiddagsfikat, så att du har energi till träningen. Jag som alltid säger att du ska strunta i mellanmålet, detta är ett av undantagen.

NU är en bra tid – ”Just do it”…

Nike säger det allra bäst när det gäller motion – ”Just do it”. Det är ingenting du ska gå och fundera över i en vecka. Nej, om du vill ha bättre förbränning, så se till att ”bara göra det”…

jag-161205
M v h Christina
Viktcoachen.se

Välkommen till butiken!
Priserna går upp efter nyår – men du kan köpa nu och börja först i januari. Du får hjälp att Gå ner i vikt (med support i Facebook-grupp eller direkt i mobilen). Skicka ett mail om att du vill börja efter Nyår.

(christina@viktcoachen.se)

 

LÄS OCKSÅ

(1)
(0)

Kommentera

Annons

Senaste från Allas

Laddar