Annons
Annons

Gör som Erica och gå ner i vikt

Följ med Erica ner i vikt - idag får du mina tankar med råden jag gett till henne. Du kan göra som hon och följa med på hennes viktresa. Se hur en viktcoachning går till inifrån...

ericas viktcoachning

Erica vill vara anonym… Foto Pexels

Så här tänker jag om Erica…

Det är så roligt att coacha kvinnor med viktproblem. De lägger verkligen hela sin tro på mig. En sak som är extra kul är hur olika dessa kvinnor är – de är ofta i min ålder och har samma problem som jag (har haft), men de reagerar väldigt olika. Erica är en av de få som direkt har tagit till sig det allra viktigaste – hur man tänker. Jag har läst så mycket om detta och är fascinerad över hur svårt det är att börja tänka annorlunda.

Erica och maten…

Hon är dessutom en av de få som älskar baljväxter (bönor, linser och ärtor). De här två faktorerna – att hon tänker rätt och att hon gillar den maten som är viktigast, kan vara anledningen till att det har gått så bra direkt. ALLA går ner första veckan, men det är allt från 0,5-3 kilo. Men vi är olika och reagerar olika.

Annons

Erica äter rätt – mindre protein, baljväxter och grönsaker. Att hon fastar periodiskt (hoppar över frukosten) har nog ingen större påverkan eftersom hon har gjort det länge. Det var inget som vi ändrade på. Men det är ett exempel på hur jag coachar alla personligt. Idag ser jag varje person som unik och behandlar dem därefter.

Erica och sötsuget…

Erica medgav gladeligen att hon är en sockerberoende person. Det finns ställen man kan åka till för att lära sig allt om sitt sockerberoende. Man får speciell mat som ska läka ut beroendet och det ses som ett stort problem.
Men Erica började äta slow carb-mat (med långsamma kolhydrater) och väntade på att sockersuget skulle börja besvära – men det kom aldrig. Som jag alltid säger; det försvinner på 2-3 dagar. ”Mina tjejer” ser det väldigt sällan som ett problem.

Ericas sätt att ändra sig…

Erica gjorde en annan sak väldigt bra – hon ställde många frågor de första dagarna och fick svar direkt. Det gjorde att hon lätt kom in i det nya sättet att äta. Många kvinnor vet att linjen till mig alltid är öppen men de vill inte besvära. De samlar ihop sina frågor till min veckouppföljning. Återigen – vi ÄR olika och gör olika.

Erica och motionen…

Hon hade stor ambition att gå till gymet flera dagar i veckan men sedan kom livet emellan. Jag bruka säga att ”motionera för att må bra”. Det gör inte att du går ner i vikt direkt, men indirekt eftersom det gör att man minskar stress och sover bättre. Men det är inget som Eric har problem med. Så jag underströk att hon INTE behöver motionera alls, för att gå ner i vikt, men att hon kan göra det för att må bra.

Dessutom berättade jag att motionen och maten kan dra varandra – du tänker att nu när du har motionerat vill du inte förstöra genom att äta fel. Eller att nu har jag fallit för en frestelse så det är bäst att jag motionerar. Men just nu har hon all motivation hon behöver.

Gör som Erica och gå ner i vikt du med!

Maten:
Ät max en knytnäve protein
Ät baljväxter (bönor, linser, ärtor)
Fyll på med grönsaker så att du blir mätt

Tänk (om det du INTE ska äta):
”Jag är ointresserad och likgiltig – den maten finns alltid och jag kan äta den sedan”
”Just nu är det viktigare att… (bli smal, minska sjukdomsriken, blir snygg till sommaren – eller vad det är som är viktigt för DIG)”

jag-161205

M v h Christina
Viktcoachen.se

Vill du ha min hjälp? Ring 019-24 75 00 eller maila. Välkommen!

LÄS OCKSÅ

(0)
(0)

Kommentera

Annons

Senaste från Allas

Laddar