Annons
Annons

1. (av 5) Gå ner i vikt till beachen

Vill du gå ner dina 10-15 kg lagom till beachen? Då behöver du börja NU! (Gör INTE misstaget att vänta till maj månad och göra något desperat.) Därför startar jag NU en serie i 5 delar om hur du går ner i vikt. Häng med...

beach

Gå ner i vikt lagom till beachen… Foto Jumilla; Flickr

Vill du gå ner i vikt till sommaren?

Om du har 10-15 kilo övervikt som du vill bli av med till sommaren behöver du börja NU! Därför startar jag NU en serie om hur du går ner i vikt – häng med från början! Vi går igenom allt du behöver veta för att minska i vikt lagom till beachen. Gör INTE som många andra som väljer att vänta till maj och göra något drastiskt, för att gå ner i vikt snabbt. Det är NU du ska börja.

Gå ner i vikt – börja här…

Det första du behöver göra är att glömma kaloriräkning. Det viktigaste för din vikt är inte kalorier – det är kolhydrater. (Tänk om jag hade förstått det för 10 år sedan. Så många fler jag hade kunnat hjälpa.) Du behöver ta bort SOCKER (läsk, juice, godis, kaffebröd…), snabba kolhydrater (bröd, pasta, potatis, ris, couscous…) och snabbmat. Rensa ditt skafferi – det är som en symbolisk rening och en nystart när du fyller skafferi, kyl och frys med bättre mat.

Gå ner i vikt – med långsamma kolhydrater…

Jag vänder mig till kvinnor och många damer vill äta lätt, snarare än tungt och grönsaker istället för fett. Därför väljer jag dieten slow carb (långsamma kolhydrater) som är mitt förstaval. Då ersätter du de snabba kolhydrater med långsamma. Det betyder att du fortsätter att äta; ägg, fisk, kyckling, kött, korv mm. Men istället för pasta, potatis mm äter du fräscha grönsaker. (Du kan även välja low carb – som betyder lite kolhydrater t ex LCHF).

Gå ner i vikt – med framför allt grönsaker…

Välj det du gillar av bönor, linser, ärtor, broccoli, blomkål, brysselkål, vitkål, rödkål, grönkål (jag gillar kål – det är mättande, fiberrikt och oerhört hälsosamt), bladgrönsaker, paprika och alla andra färgglada grönsaker. Ät dem råa, ångkoka eller koka dem bara någon minut (eller kör dem i mikron några minuter). Ringla på olivolja eller rapsolja och vinäger och salta och peppra. Det är lätt, gott och det smälter bort dina valkar.

Gå ner i vikt – ät dig MÄTT…

Ät dig mätt för det är det bästa sättet att bli av med sötsuget, som de flesta överviktiga kvinnor har dagligen. (Jag hade ett enormt sötsug som jag trodde att det skulle ta veckor att bli av med. Det tog ett par dagar!) När du äter dig MÄTT på RÄTT mat försvinner sötsuget och du blir fri.

1. Gå ner i vikt – ät dig MÄTT på RÄTT mat…

jag-161205

M v h Christina
Viktcoachen.se

Välkommen till butiken!
Vill du ha min hjälp? Du kan få SUPPORT på tre sätt – i en sluten Facebook-grupp, direkt i mobilen eller som VIP-kund. Jag hjälper dig. Välkommen!

LÄS OCKSÅ

(0)
(0)

Kommentera

Annons

Senaste från Allas

Laddar